Masih Ingatkah Kalian Sama Gadis 18 Tahun Yang Dinikahi Pria 62 Tahun, Selepas Hampir Sebulan Menikah. Inilah Foto Tak Di Duga





Awalnya, foto ini dibagikan Ustaz Saiful Bahri Mamat di laman Facebook

Foto-foto itu tersebar luas di media sosial dah dibagikan oleh netizen dengan pelbagai tulisan yang kebanyakan menjadikan perkawinan ini sebagai lawakan.

Ada yang mengatakan seharusnya pasangan bagai anak dan ayah, cucu dengan kakek.

Nur Nazirah Nazri
“18 tahun gaiisss, 18 tahun. Allahu, rasa pedih menusuk kalbu gaiss. Hahahahaha,” tulis laman Himpunan Gambar Lawak disertai dengan emoticon gelak ketawa.

Menyadari pernikahannya yang

dianggap sebagai lawakan, pengantin perempuan, Nur Nasirah Nazri menanggapi.

“Hina sangatkah orang muda kawin dengan orang tua?

Perkawinan saya adalah perkawinan sah, bukannya buncit (hamil) dahulu baru kawin,” soal Nasirah kepada netizen.

Nur Nasirah mengaku awalnya hanya diam saat foto foto pernikahannya tersebar di Instagram.

“Tapi ramai yang meng-up-kan (postingan itu tetap di atas), sehingga saya hilang rasa sabar. Kepada yang mendoakan kebahagiaan saya, saya ucapkan terima kasih sangat-sangat dan yang mengata pun saya ucapkan terima kasih,” tulis Nasirah lagi.

Namun ada juga netizen yang membari kata-kata semangat kepada pasangan ini.

“Jangan rasa macamtu adik, saya gembira, Wallahi,, Rasulullah pun berkawin dengan anak kawan baik sendiri yang jauh lebih muda iaitu Saidatina Aisyah, saya yakin ramai yang mendoakan adik dan pasangan, gambar ini jadi viral sebab ‘rare’ jer, Dalam Jannah, tak de beda umur dah, semua sebaya,” kata Faten Nasyrah Zulkifli.

Nur Nazirah Nazri





“Abaikan saje, biasalah manusia, bila pemikiran tidak berfungsi dengan baik, macam inilah jadinye, perkara baik diremeh-remehkan, bagus adik kawin awal, kakak doakan awak bahagai, by the way, suami yang dah berumur ini lagi romantik dari yang muda, tak percaya? tengok je lah nanti,” kata Aliah Amanee.

Sumber: http://www.blog-sehat.com/2016/05/masih-ingat-gadis-18-tahun-yang.html